Παρουσίαση στρατηγικής e-shop.gr Πανεπιστήμιο Πειραιά
Απρίλιος 2005
Το μυστικό της επιτυχίας του e-shop.gr
Τη στρατηγική του e-shop.gr παρουσίασε ο υπεύθυνος marketing και συνιδρυτής της εταιρείας, Απόστολος Αποστολάκης στα πλαίσια του Business week που διοργανώνεται τα τελευταία 9 χρόνια στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Την παρουσίαση που έγινε τη Δευτέρα 4 Απριλίου παρακολούθησαν πάνω από 200 προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές του τμήματος διοίκησης επιχειρήσεων.
Το e-shop.gr, το πρώτο και μεγαλύτερο ηλεκτρονικό πολυκατάστημα στην Ελλάδα, ιδρύθηκε το 1998 από τρεις φοιτητές του τμήματος πολιτικών μηχανικών του Ε.Μ.Π. και παραμένει ιδιωτική εταιρία με τους ίδιους τρεις μετόχους. Το 2004 οι πωλήσεις του e-shop.gr έφθασαν τα 11 εκατομμύρια ενώ αναμένεται να ξεπεράσουν τα 20 εκατομμύρια για το 2005. Το e-shop.gr διαθέτει ολοκληρωμένα συστήματα υπολογιστών με το σήμα Innovator (παραγωγή 1000 υπολογιστών μηνιαίως) καθώς και ότι άλλο χρειάζεται ο καταναλωτής από hardware, software, περιφερειακά, αναλώσιμα, κινητά, προϊόντα ήχου και εικόνας, βιβλία, cd, dvd και παιχνίδια.
Όπως αναφέρθηκε και στη παρουσίαση οι άξονες πάνω στους οποίους κινείται το e-shop.gr είναι να εμπορεύεται επώνυμα προϊόντα τεχνολογίας και ψυχαγωγίας στην Ελλάδα, να αναπτύσσεται οργανικά και να κάνει μελετημένες κινήσεις επέκτασης. Η διαφοροποίηση του έγκειται στην συνεχή προσπάθεια του να παρέχει στον καταναλωτή τη δυνατότητα να παραγγέλνει με ευκολία και σε χαμηλές τιμές μεγάλη ποικιλία προϊόντων. Η βασική αυτή στρατηγική υλοποιείται και είναι αποτελεσματική διότι η εταιρεία μπορεί και στην πράξη να πουλάει σε χαμηλές τιμές λόγω του μεγέθους της (χαμηλές τιμές αγοράς) αλλά και λόγω των χαμηλών λειτουργικών της εξόδων. Υιοθετώντας μία επιθετική τιμολογιακή πολιτική, δεδομένου ότι ως ηλεκτρονικό πολυκατάστημα έχει χαμηλά λειτουργικά κόστη, έχει καταφέρει να αντεπεξέλθει στον έντονο ανταγωνισμό της αγοράς ηλεκτρονικών ειδών και να αναδειχθεί σε leader της online αγοράς.
Παράλληλα η ευκολία στην παραγγελία ξεκινάει από το κύριο κανάλι επικοινωνίας της εταιρίας με τους πελάτες του είναι το web site της εταιρείας όπου καθημερινά δέχεται πάνω από 8.000 διαφορετικούς επισκέπτες. Μέσω του web site οι πελάτες μπορούν να ενημερωθούν, να παραγγείλουν καθώς και να δουν την εξέλιξη των παραγγελιών τους online. Επιπλέον υπάρχει ένα πολύ καλά στελεχωμένο τηλεφωνικό κέντρο όπου ενημερωμένοι πωλητές βοηθάνε τον πελάτη στην τοποθέτηση παραγγελιών. Τέλος στην έδρα της εταιρίας υπάρχει και η δυνατότητα λιανικής πωλήσεως ενώ υπάρχουν και τα e-shop points στην επαρχία όπου μπορεί να γίνει η τοποθέτηση και η παραλαβή παραγγελιών και service. Η έδρα της εταιρίας βρίσκεται στο Χαλάνδρι, Βασιλέως Γεωργίου 47, ενώ e-shop points υπάρχουν ήδη στη Λάρισα, στο Βόλο και τη Χαλκίδα
Η οικονομική λογική της επιχείρησης στηρίζεται στη καλή χρήση των αποθεμάτων της τα οποία είναι σε χαμηλά επίπεδα περιορίζοντας έτσι τις ζημιές από την πτώση των τιμών και μειώνοντας τις απαιτήσεις σε ίδια και ξένα κεφάλαια.
Η συνεπής υλοποίηση της στρατηγικής αυτής βοήθησε την εταιρεία να τριπλασιάζει κάθε χρόνο τις πωλήσεις της και να φτάσει στα μεγέθη που είναι σήμερα με κερδοφορία.